Zlatý věk, s.r.o.

Často kladené dotazy

1. Chci si podat žádost o umístění do vašeho Domova U Nás, co pro to mám udělat?

V první řadě je třeba vyplnit žádost o umístění do našeho zařízení a přiložit aktuální zdravotní zprávu. Tiskopisy si můžete stáhnout přímo na našich webových stránkách. Žádost je třeba vlastnoručně podepsat a doručit na naši adresu (osobně, poštou, elektronicky), případně volejte sociálního pracovníka: 602 172 427.

S každým zájemcem si domluvíme osobní schůzku, na které rádi sdělíme všechny potřebné informace o Domově U Nás, podmínkách přijetí a pravidlech života u nás.

2. Nevím, jak mám žádost vyplnit, tiskopisům nerozumím.

V takovém případě se, prosím, obraťte, na sociální pracovnici, která je připravena Vám pomoci, ať už po telefonu, písemně, elektronicky nebo při osobním setkání v Domově U Nás.

3. Moje žádost byla zařazena do evidence žadatelů, jak dlouho budu čekat na umístění?

Tuto otázku bohužel nedokážeme zcela přesně zodpovědět. Je to velice individuální, řádově můžeme mluvit o týdnech.

4. Nemám vyřízený příspěvek na péči, přijmete mě?

Přiznání či výše příspěvku na péči pro nás není klíčová a není podmínkou přijetí do našeho Domova U Nás. Rádi Vám s jeho vyřízením pomůžeme.

5. Jaký je rozdíl mezi domovem pro seniory a domovem se zvláštním režimem?

Domov pro seniory – je služba určena pro seniory, kde se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku a jejich situace vyžaduje pravidelnou pomoc druhé fyzické osoby.

Domov se zvláštním režimem – je služba určena seniorům s tou odchylkou, že mají sníženou soběstačnost z důvodu Alzheimerovy nemoci nebo jinými typy demence. V těchto domovech je zvláštní režim poskytující sociální službu specifickým způsobem se zaměřením na individuální potřeby těchto seniorů.

6. Může mi být poskytnuta sociální služba, když nemám dostatečný příjem na zaplacení plné úhrady za ubytování a stravu?

Samozřejmě ano. V tomto případě se může Domov U Nás dohodnout na spoluúčasti do plné úhrady s Vaší rodinou.

7. Na jak dlouhou dobu je pobyt umožněn?

Pobyt v Domově U Nás poskytujeme na dobu neurčitou.

8. Je nutné mít trvalý pobyt v Libereckém kraji, když k Vám chci přijmout?

Trvalý pobyt v Libereckém kraji není podmínkou přijetí našich klientů.

9. Kolik klientů je na jednom pokoji?

V Domově U Nás jsou dvoulůžkové a třílůžkové pokoje. Pokoje jsou vybaveny sociálním zařízením. Při výběru pokoje přihlížíme k individuálním potřebám klienta.

10. Mohu si vybavit pokoj svým nábytkem?

Pokoje Domova jsou plně vybaveny nábytkem. Klient si může pokoj dovybavit drobnými ozdobnými a památečnými předměty, např. obrázky a květinami. Součástí vybavení jsou i lůžkoviny, je možné přinést oblíbený polštářek, lehkou přikrývku. Je dovoleno si přinášet elektrické spotřebiče jako je holicí strojek, fén na vlasy, TV, rádio. Není doporučeno nosit věci nepotřebné, nebezpečné, neskladovatelné.

11. Co si vzít s sebou při nástupu do domova?

Sociální pracovnice Vám poskytne podrobné informace o doporučeném seznamu věcí v den přijetí. Zároveň ho naleznete na našich webových stránkách.

12. Mohu si vzít do domova zvíře?

Bohužel, Domov U Nás není přizpůsoben k pobytu domácích mazlíčků. Domácí mazlíčci jsou vítání v době Vašich návštěv.

13. Jak je to s návštěvami v Domově U Nás?

Návštěvy v zařízení jsou bez omezení, pokud není vyhlášen zákaz návštěv (z důvodu respiračních, infekčních onemocnění atd., na doporučení praktického lékaře). Odjet ze zařízení mohou klienti kdykoliv po předchozí domluvě se zdravotníkem.

14. Jak je zajištěna zdravotní služba?

Domov má uzavřenu smlouvu s praktickým lékařem, který pravidelně přichází do zařízení a dohlíží na zdravotní stav našich klientů.

V Domově je zajištěna přítomnost kvalifikované zdravotní sestry.

Léky předepsané lékařem jsou hrazeny stejně jako v místě bydliště klienta, to znamená, že doplatek si hradí klient ze svých prostředků.

Je-li klient z různých zdravotních důvodů převezen do zdravotnického zařízení, podává se zpráva příbuzným telefonicky na kontaktní adresu, která je uvedena v žádosti. Zprávu příbuzným podává zdravotní sestra ve směně.

15. Jak je zajištěna strava v Domově U Nás?

Domov U Nás má vlastní kuchyni. Klientům jsou podávány snídaně, obědy, svačiny, večeře a v případě diabetiků i druhé večeře. Po celý den je klientům zajišťován dostatek nápojů, čaje a kávy. Nutriční terapeut dohlíží na dodržování racionální stravy, sestavuje vyvážený jídelníček odpovídající potřebám seniorů. Klientům je strava upravována dle jejich potřeb.

Klientům, kteří nemohou ze zdravotních důvodů docházet do jídelny, je strava podávaná na pokojích, případně na lůžku.

16. Jak je zajištěno praní prádla?

Osobní oblečení našich klientů pereme ve vlastní prádelně, které opatříme našívacími štítky pro snadnou identifikaci oblečení.

17. Navštěvuje domov kadeřnice a pedikérka?

Klienti Domova U Nás mohou využít služeb kadeřnice a pedikérky, které pravidelně docházejí do našeho zařízení.

Něco tu chybí? Máte další dotaz? Neváhejte se zeptat. Kontaktujte nás

Asistenční telefon +420 601 575 273

Kontaktní informace

DOMOV U NÁS
Domov se zvláštním režimem
Bratrouchov 1 (Ukázat na mapě)
512 43 Jablonec nad Jizerou
Identifikační číslo služby: 3906688

Provozovatel

Zlatý věk, s.r.o.
Rybná 716/24
Staré Město, 110 00 Praha
IČO: 275 81 527
ID datové schránky: i2uc8bt

Poslání organizace

Naším cílem je poskytovat kvalitní sociální služby na základě individuálního plánování, poskytování ošetřovatelské péče s možností pokračování v domácích činnostech a zvyklostech, chránit a prosazovat práva klientů, předcházet sociálnímu vyloučení, aktivizovat a podporovat osobní růst každého klienta.